کریستال ها،مخمل ها،لمه ها،پولکها و گوشواره های درخشان لوکس در کت واک مدلهای شیک دیده می شود.
فشن شوی خصوصی جورجیو آرمانی در پاریس حول اصول اصلی کوکتل کلاسیک شکل گرفت. این پیشکسوت مد که در این ماه تولد 88 سالگی خود را جشن می گیرد ،کریستال، مخمل، لمه، پولک ها وگوشواره های درخشان لوکس را در این کالکشن معرفی کرد. آرمانی در این کالکشن پالت رنگ را از نقره ای و مشکی به صورتی و یاسی تغییر داد و درنشان تجاری آرمانی آبی تیره غالب شد.

با بیش از 90 دست لباس، بیشتر کالکشن به قسمتی از دوران طلایی آرمانی در سال 1980 شبیه بود.4 مدل اول شامل شلوارهایی می شود که وقتی طراح با لباس تیره ظاهر شد امضای خود را بر روی طرح نشان می دهد.لباسهای شب در الگوهای مختلفی از طرح های گشاد پولک دوزی شده تا مدل های ژاکارد بلند با اشکال هندسی نمایش داده شد. همچنین لباسهای شب کلاسیکی وجود داشت که بدون شک برای زنان با خاطراتی از جشن های رسمی جذابیت داشت.یک پیراهن مخمل مشکی دکلته با یک برش صورتی در پایین تنه یا یک پیراهن با قد متوسط باپارچه ابریشم آبی تیره با کریستالهای ریزی که بر روی آن دوخته شده بود دیده می شد.
در این کالکشن مدلهایی وجود داشت که بیشتر آزمایشی بودند و مدرن به نظر می آمدند.برخی از لباسها از پارچه های چین دار بزرگ دوخته شده بودند که نتیجه آن مدلهای گشاد بود،در حالی که یک دامن بلند که با کمربند پارچه ای گره خورده بود مثل یک سارافون با جذابیتی به مراتب بیشتر بود.کیفهای کوچک که اخیرا مد شده است مانند کیفهای رزین شفاف طرفداران زیادی دارد.پیراهنهایی با دامنهای بلند و پارچه های ابریشمی یا توری نازک و لباسهای شب مخملی بلند میتواند انتخاب خوبی برای مراسم اعطای جوایز در آینده باشد.

این مکان اکنون جایگاه اصلی و طبیعی برای برند آرمانی است که قبلا به عنوان نامی خصوصی برای بازیگران فرش قرمز نمود پیدا کرده است. روث نگا در جوایز تونی در ماه ژوئن یک پیراهن مشکی سفارشی به تن کرد، همانطور که بازیگر معروف کیت بلانشت مدت طولانی با این برند همکاری داشت.به بیان دقیقتر این عنوان در سال 2005 در رویداد مد و لباس پاریس معرفی شد و هنوز آنچنان شهرتی دارد که قطعاتی از این آرشیو بعد سالها مورد توجه است.در کت واک سال 2011 تسا تامسون برای اولین نمایش فیلم (THOR)در ماه ژوئن یک پیراهن مجلسی کوتاه به تن کرد.
برند آرمانی که شاهد ظهور و سقوط بسیاری از دولتها بوده و مدیر عامل امپراطوری خود باقی مانده، بعد از این نمایش مورد تشویق بی سابقه ای قرار گرفت.این برند که در سال 1975 تاسیس شد،در ابتدا بر روی لباس کار تمرکز داشت ولی اکنون بیش از سی سال است که پوشش ستارگان فرش قرمز را به عهده دارد.در سال 2019 ونیتی فر ،روزنامه نگار مدولباس او را خالق قدرتمند لباس فرش قرمز نامید.جودی فاستر یکی از اولین سلبریتیهای مشهوری بود که لباسهای خود را پوشید که شباهتی به نمایش سال 1991 نداشت.
منبع: سایت خبری گاردین
مترجم: مهناز محمد قلیزاده